III Turniej Funny WOM
Organizatorzy:
Klub Judo DRAKO
Uczniowski Klub Sportowy Ronin Team
Termin:
14 czerwca 2015 / niedziela
Miejsce:
Hala Sportowa
przy I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi
Warszawa ul. Felińskiego 1
Startowe:
25 zł od zawodnika
Prawo startu:
Kluby należące do WMZ Judo, osobno chłopcy i dziewczęta rocznik 2007, 2006, 2005 za okazaniem legitymacji szkolnej.
Program
Kategoria wiekowa dzieci urodzonych w roku 2007
0800– 0845 waga
0845– 0930 rozgrzewka ilosowanie grup
0930– 1230 zawody
Kategoria wiekowa dzieci urodzonych w roku 2006
1130– 1215 waga
1215– 1300 rozgrzewka i losowanie grup
1300– 1530zawody
Kategoria wiekowa dzieci urodzonych w roku 2005
1430– 1515 waga
1515– 1600 rozgrzewka i losowanie grup
1600– 1830zawody
Zasady rozgrywania zawodów dostępnew Regulaminie zawodów.
Regulamin zawodów.
1. W zawodach uczestniczyć mogą zawodniczki i zawodnicy urodzeni w latach: 2007 – 2006– 2005, z klubów należących do Warszawsko-Mazowieckiego Związku Judo.
2. Zawody zostaną rozegrane dla każdej grupy wiekowej osobno dziewczęta i osobno chłopcy.
3. Kategorie wagowe zostaną ustalone po zważeniu wszystkich zawodników, począwszy od najlżejszej osoby, dopuszczalna jest max. różnica 2 kg.
4. Zawody zostaną przeprowadzone systemem grupowym z fazą finałową.
5. Uczestnicy rywalizacji zostaną rozlosowani do grup 8 osobowych.
6. Zawodnicy rywalizują w swoich grupach rozgrywając po minimum 3 walki.
7. Awans do dalszej rywalizacji z każdej grupy eliminacyjnej po rozegraniu 3 walk uzyskują zawodnicy, którzy zajęli 1 i 2 miejsce w swoich grupach.
8. Zawodnicy, którzy zajęli 3 i 4 miejsce w swoich grupach po rozegraniu 3 walk, odpadają z dalszej rywalizacji.
9. Po rozegraniu walk w grupach, rozegrana zostanie faza finałowa CITY SECURITY JUDO FUNNY 2015.
10. W fazie finałowej rywalizuje zawodnik który zajął 1 miejsce w grupie z zawodnikiem z drugiej grupy, który zajął 2 miejsce. Po rozegraniu walk – zwycięzcy walczą w finale, przegrani zajmują 3 miejsce.
11. Organizator dopuszcza możliwość rozegrania wyłącznie walk w systemie grupowym „każdy z każdym”, ze względu na brak zawodników o zbliżonej masie ciała.
12. Każdy z uczestników rywalizujących w swoich grupach otrzymuje medal, dyplom i nagrody rzeczowe.
13. Zakwalifikowani do fazy finałowej zawodnicy otrzymują dodatkowe nagrody.
14. Zawody zostaną rozegrane na 5 polach walki (5m x 5m)
15. Na każdej macie sędziuje 1 sędzia.
16. Walka trwa 2 minuty czasu ciągłego wg przepisów PZJ. Zatrzymanie czasu może nastąpić na wyraźne polecenie sędziego (poprawienie stroju, kontuzja, itp.). W przypadku remisu, sędzia wskazuje zwycięzcę decyzją hantei. W razie niemożliwości wyłonienia zwycięzcy, sędzia stosuje dogrywkę („golden score”) trwającą 1 minutę. W dogrywce pierwsza punktowana przez sędziego akcja przynosi zwycięstwo. Gdy dogrywka nie kończy się punktowaną akcją sędzia decyduje o zwycięstwie jednego z zawodników, który jego zdaniem wykazał się większymi umiejętnościami będąc bliżej wygrania walki.
17. Za chwyt za nogi/ę przyznaje się karę shido za pierwszym razem, przy ponownym chwycie – sędzia dyskwalifikuje zawodnika (hansoku-make).
18. Zabronione jest stosowanie:
a. rzutów z kolan,
b. rzutów poświęcenia,
c. rzutów bez trzymania rękawa lub ręki,
d. rzutów z chwytem wyłącznie za kołnierz,
e. dźwigni i duszeń,
f. zastosowanie danych rzutów w walce skutkuje otrzymaniem kary shido.
19. Każda startująca osoba musi być ubezpieczona we własnym zakresie KL i NNW.
Dodatkowe informacje dla zawodników:
- wyczytani przez spikera zawodnicy przechodzą przez środek maty i siadają w grupach przy tablicach zegarowych,
- podczas trwania zawodów na macie przebywają tylko aktualnie walczący zawodnicy i sędzia, pozostali wyczytani, siedzą w siadzie klęcznym przy tablicach zegarowych oczekując na walkę,
- pozostali uczestnicy zawodów oraz kibice przebywają poza matą w wyznaczonym w tym celu miejscu,
- podczas trwających walk obowiązuje bezwzględny zakaz wchodzenia na matę,
- drugi wyczytany zawodnik zakłada czerwoną przepaskę,
- przed wejściem na matę, zawodnicy wykonują ukłon, następnie po wejściu na pole walki wykonują drugi ukłon, po czym wykonują krok do przodu i oczekują na komendę sędziego do rozpoczęcia walki - hajime,
- komenda hajime stosowana jest przez sędziego, za każdym razem po przerwaniu akcji, w celu jej wznowienia,
- sędzia przerywa walkę komendą - mate,
- komenda sore-made oznacza zakończenie walki,
- po wskazaniu przez sędziego zwycięzcy, zawodnicy wykonują ukłon i schodzą z pola walki wykonując ukłon po raz drugi.