II TURNIEJ FUNNY WOM
Organizator
WMZJudo
Miejsce
Hala Sportowa Warszawa, ul. Szanajcy 17/19
Program zawodów
Kategoria wiekowa dzieci urodzonych w roku 2004
8.00 – 8.45 waga
8.45 – 9.15 losowanie grup, rozgrzewka
9.15 – 12.00 zawody
Kategoria wiekowa dzieci urodzonych w roku 2003
11.30 – 12.15 waga
12.15 – 12.45 losowanie grup, rozgrzewka
12.45 – 15.45 zawody
Kategoria wiekowa dzieci urodzonych w roku 2002
15.00 – 15.45 waga
15.45 – 16.15 losowanie grup, rozgrzewka
16.15 – 19.00 zawody
Czas zakończenia rywalizacji w poszczególnych grupach, uzależniony jest od ilości zgłoszonych uczestników.
Roczniki 2002 i 2003
Prawo startu:
dziewczynki i chłopcy urodzeni w roku 2002 i 2003, zrzeszeni w klubach należących do Warszawsko-Mazowieckiego Związku Judo.
Ubezpieczenie:
każdy uczestnik musi być ubezpieczona we własnym zakresie KL i NNW.
Startowe:
25 zł od osoby, płatne przy zakupie karty uczestnictwa.
Konkurencja:
wyłącznie walki judo, każdy uczestnik stoczy min. 3 walki.
Przepisy walki:
- grupowy system rozgrywania zawodów (8 osób w 2 grupach lub 6 osób w 2 grupach) lub mniej, w zależności od różnicy wagowej pomiędzy zawodnikami),
- kategorie wagowe zostaną ustalone po zważeniu wszystkich uczestników,
- walki sędziuje jeden arbiter,
- zabronione stosowanie dźwigni i duszeń,
- zabronione stosowania rzutów poświęcenia i z kolan,
- czas walki 2 min efektywny + 1min GS, repasaż w systemie GS,
Kolejność miejsc i nagrody:
w poszczególnych zawodach dla każdego uczestnika minimum 2 nagrody spośród: medali, dyplomów, nagród rzeczowych. Kolejność zawodników wynika z ilości wygranych walk.
Przegrani w półfinałach zajmują ex. aequo 3 miejsca.
Zasady rywalizacji:
dopuszcza się zmianę zasad rywalizacji w poszczególnych turniejach Funny WOM.
Rocznik 2004
Prawo startu:
dziewczynki i chłopcy urodzeni w roku 2004, zrzeszeni w klubach należących do Warszawsko-Mazowieckiego Związku Judo.
Ubezpieczenie:
każdy uczestnik musi być ubezpieczona we własnym zakresie KL i NNW.
Startowe:
25 zł od osoby, płatne przy zakupie karty uczestnictwa.
Nagrody:
w poszczególnych zawodach dla każdego uczestnika minimum 2 nagrody spośród: medali, dyplomów, nagród rzeczowych.
Losowanie wag:
dziewczynki i chłopcy w poszczególnych edycjach Funny WOM, rozlosowani będą do grup 5 osobowych (w przypadku braku wymaganej ilości osób mogą być grupy 4,3,2 osobowe). Grupy zostają tworzone na podstawie wagi ciała każdego uczestnika, począwszy od najlżejszego (dopuszczalna jest maksymalna różnica 5 kg pomiędzy startującymi w poszczególnych grupach).
Konkurencje:
1. tor przeszkód na czas – rywalizacja w każdym turnieju,
2. przeciąganie pasa – 1 turniej,
3. walki sumo – 2 turniej,
4. wyjście z trzymania – 3 turniej,
5. walki judo – rywalizacja wyłącznie w 4 turnieju.
Zasady przyznawania punktów.
Uczestnicy w poszczególnych kategoriach wagowych za każda konkurencje otrzymują:
grupy 5 osobowe:
I m – 10 punktów, II m- 8 punktów, III m- 6 punktów, IV m- 4 punkty, V m-2 punkty
grupy 4 osobowe:
I m – 10 punktów, II m- 8 punktów, III m- 6 punktów, IV m- 2 punkty
grupy 3 osobowe:
I m – 10 punktów, II m- 6 punktów, III m- 2 punkty
grupy 2 osobowe:
I m – 8 punktów, II m- 2 punkty
Kolejność miejsc:
ogłaszana jest w każdej kategorii wagowej po zsumowaniu punktów z 2 konkurencji. W przypadku uzyskania takiego samego wyniku, zawodnicy zostają sklasyfikowani ex. aequo. Dalsze miejsca przypadają kolejnym zawodnikom wg ilości zdobytych punktów.
Zasady rywalizacji:
Organizator turnieju Funny WOM osobno określa zasady rywalizacji.
Konkurencje
1. Konkurencja sprawnościowa – tor przeszkód.
2 równoległe tory o długości 12 m, start (2 pachołki), na 2 metrze koło hula hop przejście dowolnym sposobem( od góry lub od dołu) na 5 metrze materac 20 cm grubości - 2 m długości (przebiegniecie po nim), na 10 metrze płotek wysokość 70 cm, na 12 metrze pachołek obiegnięcie w lewą stronę, sprint do punktu startu, obiegnięcie w lewą stronę pachołka startu i powtórzenie wszystkich elementów, wyłączenie czasu po przekroczeniu linii pachołka startu po 2 cyklu. (nie wykonanie któregokolwiek ćwiczenia 2 sekundy kary).
Stoper włączany i wyłączany przez sędziego oznacza pomiar ręczny. Dokładność wynosi wówczas 0,1 s, pomimo że stoper wyświetla także setne sekundy. Sędzia czasu wpisuje uzyskany czas, a sędzia główny zawodów uzyskany czas zaokrągla do pełnych 10.
Istnieje możliwość uzyskania miejsc ex.aquo.
2.Konkurencja techniczna – walki sumo.
Pole walki – kwadrat 2 m na 2 m, zawodnicy podchodzą do siebie na środek pola walki, chwytają się na wysokości ramion i na komendę hajime, następuje rozpoczęcie walki, przegrywa osoba, która zostanie wypchnięta lub dotknie maty inną częścią ciała niż stopy, za wygraną walkę zwycięzca zdobywa 1 punkt.
Podczas rywalizacji zawodnicy mogą stosować wyłącznie 2 techniki:sasae tsurikomi ashi i hiza guruma. Pozostałe nie będą punktowane.
Każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać judogi.